Koliko samo zavidim prijateljicama koje nemaju menstrualne bolove. Ah… Kakve su to srećnice! Koja žena mrzi doslovce što je žensko tokom tih pet do sedam dana mesečno?
Ja prva! Zašto? Zato što imam bolne menstruacije! I divim se ženama koje tokom perioda mogu nesmetano da obavljaju sve svoje obaveze, ja prva dva dana preležim pa ako sam sreće tog meseca, već trećeg dana mogu ustati iz kreveta. Nekada ni tad…

Menstrualni bol je najgori. Najgori. Statistički podaci pokazuju da se dismenoreja (menstrualni bolovi) javlja kod gotovo svake druge žene tokom menstrualnog krvarenja, ali sve češća upotreba oralnih kontraceptiva i lekova protiv bolova u velikoj meri smanjuje broj žena koje se javljaju lekaru zbog ovog problema. Primarna dismenoreja se javlja u adolescenciji i tokom dvadesetih godina života. Kod najvećeg broja slučajeva, bolovi su blagi i umereni, a kod svake pete žene su veoma jaki, gotovo neizdrživi.

I dok naučnici širom sveta rade prekovremeno kako bi pronašli „lek“ koji će omogućiti da erekcija trajati mnogo duže, mi smo sa ginekolozima razgovarale o problemima koji su nama mnogo bitniji a to su svakako lekovi protiv dismenoreje!

  1. Pravilna ishrana

Kao i za svaki drugi aspekt našeg života, ishrana i fizička akitvnost igraju ključnu ulogu u našem ukupnom blagostanju. Što je pravilnija dijeta i što više fizički odgovara ženi, to je manje grčeva tokom mensturalnog perioda. Pa, šta treba da jedete? Ishrana bogata voćem i povrćem najbolja je u borbi protiv mesečnog bola. Uključivanje kurkume u ​​vaše obroke takođe može pomoći. Tradicionalno indijski orah je pogodan za smanjenje mišićnih grčeva i ublažavanje menstrualnih bolova.

  1. Unapred planirajte korišćenje lekova protiv bolova

Verovatno koristite lekove prvog dana simptoma bolova, ali to je greška! Nesteroidni antiinflamatorni lekovi kao što su Rapten K ili Ibuprofen treba uzeti jedan do dva dana pre početka krvarenja ne samo da zadrže bol, već i da smanje količinu protoka do 70 odsto. Ako znate kada vam sledi naredna menstruacija, najbolje je da započnete planiranje unapred.

  1. Zaobiđite čajeve i pređite na vitamin B i riblje ulje!

Dok čaša čaja od kamice može biti umirujuća, ne radi ništa konkretno za vaš periodni bol. Međutim, preporučuje se vitamin B i riblje ulje; neke studije pokazale su da oba ova sastojka mogu raditi na smanjenju upale i time smanjuju bolove u menstruaciji.

  1. Akupunktura vam može biti najbolji prijatelj!

Iako nije možda svima prijatan osećaj da vas sitne iglice bockaju po telu, one su delotvorne! U kom smislu? Akupunktura stimuliše proizvodnju serotonina i endorfina u centralnom nervnom sistemu koji omogućavaju osećaj blagostanja i smanjuju bilo kakve vrste bolova i nelagode.

  1. Utoplite se.

Za kraj smo ostavila tradicionalni recept i naših baka. A to je utopljivanje stomaka i nogu! Kako kažu naše majke sve ide od nogu, pa tako nemojte nikada biti bose jer kada osetite hladnoću na nogama, već je kasno. Isto tako, kada vas muče menstrualni bolovi, utoplite što više stomak jer toplota opušta uteralni mišić i time olakšava ograničenje krvotoka koje uzrokuje bol.

 

Razumem vas u potpunosti kada je reč o menstrualnim bolovima, zato sam želela da ove savete podelim sa svima vama u nadi da će i vama pomoći jer meni jesu. Doduše, nisam sve isprobavala ali kada sam vas prevarila? Pokušajte i verujte mi da ćete se osećati mnogo lepše i lakše!

Tamara Roksandić

2 komentara

  1. Meni je u borbi protiv nepodnošljivih višegodišnjih menstrualnih bolova mnogo pomogao magnezijum. Bilo da ga pijem u vidu šumećih tableta ili vode sa dodatkom magnezijuma, odmah mi ublaži bolove. Preporučujem svima da probaju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*
*